Abdullah Almaatouq,

Peter Krafft,

David G. Rand,

Alex Pentland,

Yarrow Dunham

Social Psychological and Personality Science, Journal Year: 2020, Volume and Issue: 11(2), P. 151 - 159

Published: Jan. 1, 2020

Crowdsourcing has become an indispensable tool in the behavioral sciences. Often, the “crowd” is considered a black box for gathering impersonal but generalizable data. Researchers sometimes seem to forget that crowdworkers are people with social contexts, unique personalities, and lives. To test this possibility, we measure how crowdworkers (N = 2,337, preregistered) share a monetary endowment in a Dictator Game with another Mechanical Turk (MTurk) worker, a worker from another crowdworking platform, or a randomly selected stranger. Results indicate preferential in-group treatment for MTurk workers in particular and for crowdworkers in general. Cooperation levels from typical anonymous economic games on …

Loading...

Степан Земцов,

Александр Чепуренко,

Александр Михайлов

Форсайт, Journal Year: 2021, Volume and Issue: 15(4), P. 61 - 77

Published: Jan. 1, 2021

Помимо удовлетворения амбиций или узких бизнес-интересов создателей и инвесторов потенциал стартапов связан с адаптацией к глобальным вызовам и выявлением будущих трендов. За период 2013–2020 гг. в регионах России появилось менее 10 тыс. новых высокотехнологичных компаний с ненулевой выручкой, и их число неуклонно сокращается (на 40% с 2015 г.; под давлением кризиса, вызванного пандемией COVID-19, — на 21%). Большая часть стартапов сконцентрированы в Москве, Подмосковье, Санкт-Петербурге и крупнейших агломерациях, однако благодаря проактивной политике местных властей растет доля Ленинградской, Белгородской, Калининградской, Липецкой, Ульяновской и Калужской областей. Основная доля стартапов связаны с наукоемкими сервисами для бизнеса (B2B) и цифровыми технологиями. В 2020 г. …

Loading...