Energy Sources Part A Recovery Utilization and Environmental Effects, Год журнала: 2024, Номер 46(1), С. 1 - 16
Опубликована: Июнь 26, 2024
Язык: Английский
Energy Sources Part A Recovery Utilization and Environmental Effects, Год журнала: 2024, Номер 46(1), С. 1 - 16
Опубликована: Июнь 26, 2024
Язык: Английский
International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2024, Номер 81, С. 889 - 905
Опубликована: Июль 26, 2024
Язык: Английский
Процитировано
22Energy Conversion and Management, Год журнала: 2024, Номер 321, С. 119032 - 119032
Опубликована: Сен. 11, 2024
Язык: Английский
Процитировано
21International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2024, Номер 63, С. 48 - 58
Опубликована: Март 18, 2024
Язык: Английский
Процитировано
13Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 135578 - 135578
Опубликована: Март 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
2Control Engineering Practice, Год журнала: 2024, Номер 153, С. 106104 - 106104
Опубликована: Сен. 25, 2024
Язык: Английский
Процитировано
6Journal of Power Sources, Год журнала: 2024, Номер 622, С. 235349 - 235349
Опубликована: Сен. 5, 2024
Язык: Английский
Процитировано
5Energy Conversion and Management, Год журнала: 2024, Номер 321, С. 119039 - 119039
Опубликована: Сен. 11, 2024
Язык: Английский
Процитировано
4Energy and AI, Год журнала: 2024, Номер 17, С. 100392 - 100392
Опубликована: Июль 14, 2024
Trucks consume a lot of energy. Hybrid technology maintains long range while realizing energy savings. is therefore an effective energy-saving for trucks. Recovery engine waste heat through the organic Rankine cycle further enhances efficiency and provides thermal management. However, powertrain greatly increases complexity management system. In order to design system with high robustness, this study proposes deep reinforcement learning embedded rule-based This method optimises key parameters by inserting into it. Therefore, scheme combines good optimization effect excellent robustness rule. verify feasibility scheme, builds dynamic model carries out simulation study. Subsequently, hybrid semi physical experimental bench was constructed rapid control prototype carried out. The results show that can reduce consumption 4.31 % compared under C-WTVC driving cycle. addition, saving safe operation also be achieved other unfamiliar untrained cycles. shows has agreement in experiment simulation, which demonstrates potential real vehicle engineering applications promotes application learning.
Язык: Английский
Процитировано
3Energy, Год журнала: 2024, Номер 307, С. 132771 - 132771
Опубликована: Авг. 10, 2024
Язык: Английский
Процитировано
3Applied Energy, Год журнала: 2025, Номер 387, С. 125635 - 125635
Опубликована: Март 5, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0