Fuel, Год журнала: 2025, Номер 398, С. 135556 - 135556
Опубликована: Май 2, 2025
Язык: Английский
Fuel, Год журнала: 2025, Номер 398, С. 135556 - 135556
Опубликована: Май 2, 2025
Язык: Английский
Applied Energy, Год журнала: 2025, Номер 385, С. 125533 - 125533
Опубликована: Фев. 17, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Energy Conversion and Management, Год журнала: 2025, Номер 327, С. 119570 - 119570
Опубликована: Янв. 28, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Physics of Fluids, Год журнала: 2025, Номер 37(2)
Опубликована: Фев. 1, 2025
Hydrogen jet flame ignition technology, based on active pre-chamber, is an effective approach to improve the combustion inertness of ammonia. Revealing transition mechanism ammonia diffusion ignited by hydrogen flame, driven coupling chemical reactions and mass transfer, great significance for developing advanced strategies. This paper offers a comprehensive analytical perspective development process ammonia–hydrogen combustion. The results show that, compared with pre-chamber structure, direction has more significant impact turbulence kinetic energy mixture. slender throat structure intensifies turbulent thermal dissipation effect, which detrimental formation propagation initial flame. can be divided into four stages. squeezed main chamber during mixture stage significantly impacts speed During from shifts its dominant factor transfer rate reaction rate. initially focuses thin zone, followed front becoming corrugated under influence vortices study provides important theoretical basis strategies, especially in context as power sources zero-carbon marine vessels.
Язык: Английский
Процитировано
0Sustainable Energy Technologies and Assessments, Год журнала: 2025, Номер 75, С. 104248 - 104248
Опубликована: Фев. 20, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Fuel, Год журнала: 2025, Номер 391, С. 134808 - 134808
Опубликована: Фев. 22, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Fuel, Год журнала: 2025, Номер 398, С. 135556 - 135556
Опубликована: Май 2, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0