
Energy and AI, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 100483 - 100483
Опубликована: Фев. 1, 2025
Язык: Английский
Energy and AI, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 100483 - 100483
Опубликована: Фев. 1, 2025
Язык: Английский
Applied Energy, Год журнала: 2023, Номер 342, С. 121212 - 121212
Опубликована: Май 4, 2023
Язык: Английский
Процитировано
69Energy Conversion and Management, Год журнала: 2023, Номер 292, С. 117408 - 117408
Опубликована: Июль 20, 2023
Язык: Английский
Процитировано
45Energy Conversion and Management X, Год журнала: 2024, Номер 22, С. 100584 - 100584
Опубликована: Апрель 1, 2024
Hydrogen is considered as an attractive alternative to fossil fuels in the transportation sector. However, penetration of Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV) hindered by lack hydrogen refueling station infrastructures. In this study, feasibility a hybrid PV/wind system for investigated. Refueling events data collected different locations including industrial, residential, highway, and tourist areas. Station Occupancy Fractions (SOF) Social-to-Solar Fraction (STSF) indicators are developed assess level synchronization between demand solar potential. Then, validated computer code used optimize renewable components off/on-grid cases based on minimizing Net Present Cost (NPC) Loss Supply Probability (LHSP). For off grid cases, results show that STSF attains maximum value industrial area where 0.62 fraction occur during sunshine hours minimum NPC achieved. It observed when lower values 0.52, 0.41 0.38 areas, increases 8, 16 31%, respectively. This associated with coordination The same conclusion can be stated on-grid cases. Therefore, green production via energy utilization, it recommended tariff should applied encourage vehicles availability radiation while reducing environmental impact, storage requirements, eventually cost production.
Язык: Английский
Процитировано
22Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 134981 - 134981
Опубликована: Фев. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
2Applied Thermal Engineering, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 125942 - 125942
Опубликована: Фев. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
2International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2021, Номер 47(58), С. 24592 - 24609
Опубликована: Ноя. 12, 2021
Язык: Английский
Процитировано
99Applied Energy, Год журнала: 2022, Номер 331, С. 120400 - 120400
Опубликована: Ноя. 28, 2022
Язык: Английский
Процитировано
69International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2022, Номер 47(73), С. 31073 - 31097
Опубликована: Авг. 1, 2022
Язык: Английский
Процитировано
50Sustainable Energy Technologies and Assessments, Год журнала: 2022, Номер 52, С. 101979 - 101979
Опубликована: Янв. 19, 2022
Язык: Английский
Процитировано
49Fuel, Год журнала: 2022, Номер 324, С. 124626 - 124626
Опубликована: Май 26, 2022
Язык: Английский
Процитировано
49