International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2024, Номер 100, С. 267 - 283
Опубликована: Дек. 24, 2024
Язык: Английский
International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2024, Номер 100, С. 267 - 283
Опубликована: Дек. 24, 2024
Язык: Английский
International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2024, Номер 88, С. 579 - 593
Опубликована: Сен. 21, 2024
Язык: Английский
Процитировано
7Sensors, Год журнала: 2025, Номер 25(3), С. 677 - 677
Опубликована: Янв. 23, 2025
Altitude has a significant impact on the power and emissions of diesel engines. This paper combines neural network prediction models with artificial intelligence-based multi-objective optimization algorithms to analyze performance internal combustion engines for plateau dual-source locomotives operating at different altitudes. The study focuses altitude range based Laji Line selects decision variables output objectives that significantly affect engine joint optimization. First, is simulated modeled using GT-Power generate required dataset. Then, random sampling method applied dataset 400 points from simulation model. experimental results show model optimized by DBO algorithm achieves correlation coefficients above 95%. Finally, NSGA-II used indicate proposed intelligent improves under conditions, confirming effectiveness potential intelligence in
Язык: Английский
Процитировано
0International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2025, Номер 105, С. 1435 - 1450
Опубликована: Фев. 3, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2025, Номер 113, С. 599 - 613
Опубликована: Март 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2024, Номер 93, С. 1535 - 1548
Опубликована: Ноя. 11, 2024
Язык: Английский
Процитировано
3International Journal of Hydrogen Energy, Год журнала: 2024, Номер 100, С. 267 - 283
Опубликована: Дек. 24, 2024
Язык: Английский
Процитировано
1