Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 136784 - 136784
Опубликована: Май 1, 2025
Язык: Английский
Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 136784 - 136784
Опубликована: Май 1, 2025
Язык: Английский
Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 135201 - 135201
Опубликована: Фев. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 135959 - 135959
Опубликована: Апрель 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 136306 - 136306
Опубликована: Апрель 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 136303 - 136303
Опубликована: Апрель 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 136342 - 136342
Опубликована: Май 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Fuel, Год журнала: 2025, Номер 399, С. 135701 - 135701
Опубликована: Май 16, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Scientific Reports, Год журнала: 2025, Номер 15(1)
Опубликована: Май 17, 2025
This study presents a comprehensive 1D modeling and simulation of hydrogen-fueled internal combustion engine, focusing on the impacts air-fuel ratio, spark timing, water injection performance emissions. Using single-cylinder BMW F650 GS engine as baseline, simulations were conducted in Ricardo WAVE to evaluate behavior under varying conditions. Results demonstrate that hydrogen fueling reduces CO emissions negligible levels but increases NOx specific conditions due elevated temperatures. Water effectively mitigates formation enhances volumetric efficiency while slightly compromising power output at high hydrogen-to-water ratios. The findings highlight hydrogen's potential sustainable fuel for engines underline importance optimizing operating parameters balance performance, efficiency, research contributes valuable insights into development cleaner, hydrogen-powered transportation solutions.
Язык: Английский
Процитировано
0Energy, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 136784 - 136784
Опубликована: Май 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0