Deleted Journal, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 100034 - 100034
Опубликована: Ноя. 1, 2024
Язык: Английский
Deleted Journal, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 100034 - 100034
Опубликована: Ноя. 1, 2024
Язык: Английский
Results in Engineering, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 104359 - 104359
Опубликована: Фев. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
2Results in Engineering, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 104126 - 104126
Опубликована: Янв. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Molecular Catalysis, Год журнала: 2025, Номер 579, С. 115057 - 115057
Опубликована: Март 30, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Cleaner Chemical Engineering, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 100148 - 100148
Опубликована: Янв. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Results in Engineering, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 104698 - 104698
Опубликована: Март 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Case Studies in Chemical and Environmental Engineering, Год журнала: 2024, Номер 10, С. 101011 - 101011
Опубликована: Ноя. 7, 2024
Язык: Английский
Процитировано
4Energy Conversion and Management, Год журнала: 2025, Номер 327, С. 119588 - 119588
Опубликована: Янв. 29, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Results in Engineering, Год журнала: 2024, Номер 23, С. 102819 - 102819
Опубликована: Сен. 1, 2024
This study examines the effects of engine compression ratio, load, and biofuel composition on performance, combustion, emissions. The experimental setup includes testing different ratios (16, 17, 18) loads (25%, 50%, 75% torque) at a fixed speed 1,500 rpm, using Thai standard diesel as control fuel. Biofuel variations tested include neat biodiesel, biokerosene, blends 30% biokerosene with 70% biodiesel 50% biodiesel. results show that an increased ratio enhances combustion efficiency, reduces brake specific fuel consumption, improves thermal although it also leads to higher nitrogen oxide Biofuels improve efficiency due their oxygen content. However, viscosity can hinder atomization, resulting in In contrast, by facilitating earlier reducing Performance is primarily affected while emissions are influenced both content load. Gradient boosting models optimization techniques, such non-dominated sorting genetic algorithm III (NSGA-III) adaptive geometry estimation-based multi-objective evolutionary algorithms (AGE-MOEA), produce consistent results, AGE-MOEA identifying denser optimal points. findings suggest ranging from 20% 40%, across all 75%, provide valuable insights for advancing sustainable utilization practices automotive vehicles.
Язык: Английский
Процитировано
3Deleted Journal, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 100034 - 100034
Опубликована: Ноя. 1, 2024
Язык: Английский
Процитировано
2