СПЕЦИФИКА ИНДИВИДУАЛЬНЫХ ОСОБЕННОСТЕЙ И ЦИФРОВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ СТУДЕНТОВ ВУЗА DOI

Тишкова А.С.

Человеческий капитал., Год журнала: 2024, Номер 10(190), С. 242 - 248

Опубликована: Окт. 21, 2024

В статье рассматривается эмпирическое исследование специфики индивидуальных особенностей в зависимости от цифровых компетенций студентов вуза. Введение раскрывает обозначение потребности личности обладать определённым набором и особенностей, чтобы эффективно мобильно встраиваться современные тенденции, происходящие под влиянием цифровизации. Краткий обзор источников включает определение понятий «цифровые компетенции» компетенции студентов», их видов, характеристику личностных качеств вуза, активно использующих Интернет-ресурсы образовательных, коммуникативных развлекательных целях. Эмпирическая часть исследования базы, выборки, методик исследования, анализ интерпретацию результатов. заключении отмечено, что уровень развития вуза развивается процессе обучения создания благоприятной образовательной среды университете обучающихся. The article is devoted to an empirical study of the specifics individual characteristics depending on digital competencies university students. introduction discusses actualization individual's need have a certain set and be in "context" changes taking place society, which are broadcast at lightning speed via Internet. A brief review sources includes definition concepts "digital competencies" students", designation their types, personal qualities students who actively use Internet resources for educational, communicative entertainment purposes. part base, sample, research methods, analysis interpretation results. In conclusion, it noted that level development develops learning process under influence creation favorable educational environment

Язык: Русский

Explanatory factors of digital citizenship among university students. A cross-national dataset DOI Creative Commons
Nicoleta Laura Popa,

Gabriela Monica Assante

Data in Brief, Год журнала: 2024, Номер 57, С. 111011 - 111011

Опубликована: Окт. 12, 2024

The present research explores a set of explanatory factors digital citizenship in university students on cross-national sample. data were collected from 501 aged 19-23 years old, two public universities Romania (

Язык: Английский

Процитировано

1

Distance Learners’ Basic Digital Competence in Higher Education DOI Open Access
Emine Kuluşaklı

Journal of Higher Education and Science, Год журнала: 2024, Номер 14(2), С. 358 - 365

Опубликована: Авг. 30, 2024

Basic digital competence is essential for learners in higher education and especially the field of distance education. The main purpose this study to understand levels Turkey according variables age, gender owing a computer. participants were consisted 243 studying at various disciplines state university. Data collected through survey via scale. findings research indicated that basic high communication moderate problem solving, university’s virtual tools social information data literacy. However, are least competent content development. In addition, statistical analysis did not differ terms gender. On contrary, significant differences existed literacy students with regard having computer age. results displayed it important include improvement into provide an opportunity reach facilitate learning.

Язык: Английский

Процитировано

0

СПЕЦИФИКА ИНДИВИДУАЛЬНЫХ ОСОБЕННОСТЕЙ И ЦИФРОВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ СТУДЕНТОВ ВУЗА DOI

Тишкова А.С.

Человеческий капитал., Год журнала: 2024, Номер 10(190), С. 242 - 248

Опубликована: Окт. 21, 2024

В статье рассматривается эмпирическое исследование специфики индивидуальных особенностей в зависимости от цифровых компетенций студентов вуза. Введение раскрывает обозначение потребности личности обладать определённым набором и особенностей, чтобы эффективно мобильно встраиваться современные тенденции, происходящие под влиянием цифровизации. Краткий обзор источников включает определение понятий «цифровые компетенции» компетенции студентов», их видов, характеристику личностных качеств вуза, активно использующих Интернет-ресурсы образовательных, коммуникативных развлекательных целях. Эмпирическая часть исследования базы, выборки, методик исследования, анализ интерпретацию результатов. заключении отмечено, что уровень развития вуза развивается процессе обучения создания благоприятной образовательной среды университете обучающихся. The article is devoted to an empirical study of the specifics individual characteristics depending on digital competencies university students. introduction discusses actualization individual's need have a certain set and be in "context" changes taking place society, which are broadcast at lightning speed via Internet. A brief review sources includes definition concepts "digital competencies" students", designation their types, personal qualities students who actively use Internet resources for educational, communicative entertainment purposes. part base, sample, research methods, analysis interpretation results. In conclusion, it noted that level development develops learning process under influence creation favorable educational environment

Язык: Русский

Процитировано

0