Engaging students in SNS-mediated visual essay-writing tasks to develop intercultural communication skills DOI
Anna Riana Suryanti Tambunan, Sandi Ferdiansyah

Communication Teacher, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 1 - 9

Опубликована: Дек. 17, 2024

This article discusses how intercultural communication learning can be enacted by engaging students in writing a visual essay mediated social networking sites as an online platform. reports on the Cross-Cultural Understanding course, which explores perspectives, people, practice, and products (4Ps) framing cultural diversity discussed through learning. aims to help gain better understanding task-based activities such Facebook.

Язык: Английский

Advancements and Challenges in Automated Evaluation of Spoken Language Proficiency Using AI DOI
Ebrahim Mohammadkarimi, Jamal Ali Omar, Abdulla Salim Rashid

и другие.

Advances in computational intelligence and robotics book series, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 229 - 260

Опубликована: Янв. 31, 2025

This research aims to examine the advancements and challenges in automated evaluation of spoken skills through use artificial intelligence. We triangulate data collection using a Likert-scale questionnaire open-ended interviews. In language assessment, main participants were 79 students (38 elementary 41 intermediate) 21 experienced teachers (raters). Two AI-powered tools, Versant Speechace, as well raters, separately assessed two speaking tests that participated in. tools showed correlation coefficients for grammar, fluency, vocabulary, pronunciation parts are high. means Speechace strongly connected straight line. The outcomes questionnaires interviews indicated raters generally hold positive perceptions AI's role proficiency although they noted some issues with AI`s understanding speaking, especially detecting varieties accents dialects.

Язык: Английский

Процитировано

0

Педагогические возможности применения иммерсивного метода при обучении иностранному языку DOI
Бароненко Е.А., Larisa А. Belova,

Райсвих Ю.А.

и другие.

Review of pedagogical research, Год журнала: 2024, Номер 6(6), С. 46 - 51

Опубликована: Сен. 28, 2024

авторы статьи обосновывают необходимость обращения к иммерсивному методу в условиях цифровизации образования для моделирования дополненной или виртуальной реальности с целью погружения аутентичную коммуникативную среду. Интеграция и традиционный учебный процесс помогает обучающимся ближе соприкоснуться иноязычной культурой, придать процессу обучения практико-ориентированный характер, предъявлять материал, визуализируя его. Обращение цифровым инновационным технологиям ориентировано на потребности современного общества позволяет более успешно подготовить будущих учителей иностранного языка профессиональной деятельности. В статье речь идет о серии заданий, разработанных применением интернет-ресурсов нацеленных развитие всех видов речевой деятельности учетом зон актуального ближайшего развития обучающихся. Особое внимание уделяют таким заданиям, как интернет-комментарии, личные официальные электронные письма, участие интернет-опросах интернет-форумах, контакт голосовым помощником, съемка коротких видеосюжетов написание комментариев ним, подготовка виртуальных путешествий, создание интерактивной игры. Данные виды работы ориентированы практическую деятельность расширяют методический инструментарий учителей. Применение иммерсивного метода рамках традиционного процесса способствует активизации сенсорных механизмов, а также лучшему усвоению материала обучающимися. Снятие психологических коммуникативных барьеров благодаря обращению создать комфортную обучающихся среду, что повышает положительную мотивацию изучению языка. Организованный образом ставит ситуацию активных субъектов образовательного отводит педагогу роль проводника тьютора. Реализация «эффект присутствия» среде изучаемого языка, расширяет спектр ситуаций эффективному формированию умений письменной устной речи. Разработанные основе задания используются систематически, так фрагментарно зависимости от поставленных педагогом задач. нацелены формирование Таким образом, настоящей обоснована интеграция иностранному языку, доказаны его преимущества, раскрыт потенциал успешного формирования речевых письменной, речи у обучающихся, доказан характер цифровых инновационных технологий. the authors of article substantiate need to turn immersive method in context digitalization education for modeling augmented or virtual reality purpose immersion an authentic communicative environment. The integration and into traditional educational process helps students come closer contact with a foreign language culture, give learning practice-oriented character, present material by visualizing it. appeal digital innovative technologies is focused on needs modern society allows more successful training future teachers professional activities. discusses series tasks developed using Internet resources aimed at developing all types speech activity, considering areas current immediate development students. pay special attention such as online comments, personal official emails, participation surveys forums, voice assistant, shooting short videos writing comments them, making trips, creating interactive game. These work are practical activities expand methodological tools teachers. use within framework activate sensory mechanisms, also contributes better mastering Removing psychological barriers due create comfortable environment students, which increases positive motivation study language. organized this way puts situation active subjects assigns teacher role guide tutor. implementation “effect presence” being studied, expands range situations effective written oral skills. basis used both systematically fragmentarily, depending set teacher. activity. Thus, substantiates teaching language, proves its advantages, reveals potential skills nature technologies.

Язык: Русский

Процитировано

0

Engaging students in SNS-mediated visual essay-writing tasks to develop intercultural communication skills DOI
Anna Riana Suryanti Tambunan, Sandi Ferdiansyah

Communication Teacher, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 1 - 9

Опубликована: Дек. 17, 2024

This article discusses how intercultural communication learning can be enacted by engaging students in writing a visual essay mediated social networking sites as an online platform. reports on the Cross-Cultural Understanding course, which explores perspectives, people, practice, and products (4Ps) framing cultural diversity discussed through learning. aims to help gain better understanding task-based activities such Facebook.

Язык: Английский

Процитировано

0