Advancements and Challenges in Automated Evaluation of Spoken Language Proficiency Using AI
Advances in computational intelligence and robotics book series,
Год журнала:
2025,
Номер
unknown, С. 229 - 260
Опубликована: Янв. 31, 2025
This
research
aims
to
examine
the
advancements
and
challenges
in
automated
evaluation
of
spoken
skills
through
use
artificial
intelligence.
We
triangulate
data
collection
using
a
Likert-scale
questionnaire
open-ended
interviews.
In
language
assessment,
main
participants
were
79
students
(38
elementary
41
intermediate)
21
experienced
teachers
(raters).
Two
AI-powered
tools,
Versant
Speechace,
as
well
raters,
separately
assessed
two
speaking
tests
that
participated
in.
tools
showed
correlation
coefficients
for
grammar,
fluency,
vocabulary,
pronunciation
parts
are
high.
means
Speechace
strongly
connected
straight
line.
The
outcomes
questionnaires
interviews
indicated
raters
generally
hold
positive
perceptions
AI's
role
proficiency
although
they
noted
some
issues
with
AI`s
understanding
speaking,
especially
detecting
varieties
accents
dialects.
Язык: Английский
Педагогические возможности применения иммерсивного метода при обучении иностранному языку
Review of pedagogical research,
Год журнала:
2024,
Номер
6(6), С. 46 - 51
Опубликована: Сен. 28, 2024
авторы
статьи
обосновывают
необходимость
обращения
к
иммерсивному
методу
в
условиях
цифровизации
образования
для
моделирования
дополненной
или
виртуальной
реальности
с
целью
погружения
аутентичную
коммуникативную
среду.
Интеграция
и
традиционный
учебный
процесс
помогает
обучающимся
ближе
соприкоснуться
иноязычной
культурой,
придать
процессу
обучения
практико-ориентированный
характер,
предъявлять
материал,
визуализируя
его.
Обращение
цифровым
инновационным
технологиям
ориентировано
на
потребности
современного
общества
позволяет
более
успешно
подготовить
будущих
учителей
иностранного
языка
профессиональной
деятельности.
В
статье
речь
идет
о
серии
заданий,
разработанных
применением
интернет-ресурсов
нацеленных
развитие
всех
видов
речевой
деятельности
учетом
зон
актуального
ближайшего
развития
обучающихся.
Особое
внимание
уделяют
таким
заданиям,
как
интернет-комментарии,
личные
официальные
электронные
письма,
участие
интернет-опросах
интернет-форумах,
контакт
голосовым
помощником,
съемка
коротких
видеосюжетов
написание
комментариев
ним,
подготовка
виртуальных
путешествий,
создание
интерактивной
игры.
Данные
виды
работы
ориентированы
практическую
деятельность
расширяют
методический
инструментарий
учителей.
Применение
иммерсивного
метода
рамках
традиционного
процесса
способствует
активизации
сенсорных
механизмов,
а
также
лучшему
усвоению
материала
обучающимися.
Снятие
психологических
коммуникативных
барьеров
благодаря
обращению
создать
комфортную
обучающихся
среду,
что
повышает
положительную
мотивацию
изучению
языка.
Организованный
образом
ставит
ситуацию
активных
субъектов
образовательного
отводит
педагогу
роль
проводника
тьютора.
Реализация
«эффект
присутствия»
среде
изучаемого
языка,
расширяет
спектр
ситуаций
эффективному
формированию
умений
письменной
устной
речи.
Разработанные
основе
задания
используются
систематически,
так
фрагментарно
зависимости
от
поставленных
педагогом
задач.
нацелены
формирование
Таким
образом,
настоящей
обоснована
интеграция
иностранному
языку,
доказаны
его
преимущества,
раскрыт
потенциал
успешного
формирования
речевых
письменной,
речи
у
обучающихся,
доказан
характер
цифровых
инновационных
технологий.
the
authors
of
article
substantiate
need
to
turn
immersive
method
in
context
digitalization
education
for
modeling
augmented
or
virtual
reality
purpose
immersion
an
authentic
communicative
environment.
The
integration
and
into
traditional
educational
process
helps
students
come
closer
contact
with
a
foreign
language
culture,
give
learning
practice-oriented
character,
present
material
by
visualizing
it.
appeal
digital
innovative
technologies
is
focused
on
needs
modern
society
allows
more
successful
training
future
teachers
professional
activities.
discusses
series
tasks
developed
using
Internet
resources
aimed
at
developing
all
types
speech
activity,
considering
areas
current
immediate
development
students.
pay
special
attention
such
as
online
comments,
personal
official
emails,
participation
surveys
forums,
voice
assistant,
shooting
short
videos
writing
comments
them,
making
trips,
creating
interactive
game.
These
work
are
practical
activities
expand
methodological
tools
teachers.
use
within
framework
activate
sensory
mechanisms,
also
contributes
better
mastering
Removing
psychological
barriers
due
create
comfortable
environment
students,
which
increases
positive
motivation
study
language.
organized
this
way
puts
situation
active
subjects
assigns
teacher
role
guide
tutor.
implementation
“effect
presence”
being
studied,
expands
range
situations
effective
written
oral
skills.
basis
used
both
systematically
fragmentarily,
depending
set
teacher.
activity.
Thus,
substantiates
teaching
language,
proves
its
advantages,
reveals
potential
skills
nature
technologies.
Язык: Русский
Engaging students in SNS-mediated visual essay-writing tasks to develop intercultural communication skills
Communication Teacher,
Год журнала:
2024,
Номер
unknown, С. 1 - 9
Опубликована: Дек. 17, 2024
This
article
discusses
how
intercultural
communication
learning
can
be
enacted
by
engaging
students
in
writing
a
visual
essay
mediated
social
networking
sites
as
an
online
platform.
reports
on
the
Cross-Cultural
Understanding
course,
which
explores
perspectives,
people,
practice,
and
products
(4Ps)
framing
cultural
diversity
discussed
through
learning.
aims
to
help
gain
better
understanding
task-based
activities
such
Facebook.
Язык: Английский