Приоритетные надпрофессиональные компетенции будущих музыкантов DOI

Х. Чжан

Sovremennyj učënyj., Год журнала: 2024, Номер 6, С. 352 - 357

Опубликована: Сен. 20, 2024

в статье анализируются приоритетные надпрофессиональные компетенции будущих музыкантов. В современных условиях для успешной личностной и профессиональной реализации недостаточно профессиональных навыков – требуются универсальные компетенции, которые востребованы любом виде деятельности. профессиях социальной сферы необходимы коммуникативные управленческие навыки, навыки self-менеджмента эффективного мышления. Будущим музыкантам помогают выстраивать прочные отраслевые отношения сотрудничать, работать с различными музыкальными стилями жанрами устанавливать глубокие связи аудиторией посредством выступлений. Оттачивая мягкие наряду техническим мастерством, студенты повышают уровень успеха личное удовлетворение выбранной ими области. число приоритетных надпрофессиональных компетенций музыкантов входят тайм-менеджмент, самоорганизации самодисциплины, эмоциональный интеллект, креативность гибкость Музыкантам важно проявлять адаптивность повседневной жизни практике, чтобы, попадая новые ситуации, быть открытыми новых возможностей развиваться. Развитые позволяют экспериментировать инструментами, направлениями, налаживать музыкальные коллегами, имеющими другой музыкальный опыт, создавать стили, формируя собственный уникальный голос. the article analyzes priority supra-professional competencies of future musicians. In modern conditions, professional skills are not enough for successful personal and realization universal required, which in demand any kind activity. Social professions require communication management skills, self-management effective thinking. For musicians, help them build strong industry relationships collaborate, work with various musical styles genres, establish deep connections audience through performances. By honing soft along technical proficiency, students increase their level success satisfaction chosen field. The musicians include time management, self-organization self-discipline emotional intelligence, creativity flexibility It is important to be adaptable daily life practice order open new opportunities develop when they get into situations. Developed allow experiment instruments, genres directions, colleagues different experience, create styles, forming own unique voice.

Язык: Русский

Estrategias innovadoras en la enseñanza de habilidades blandas: un enfoque sistemático DOI
Erika Leticia Guaranda Sornoza, Fernando Carrera, Verónica Patricia Urrutia Santillán

и другие.

LATAM Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales y Humanidades, Год журнала: 2025, Номер 6(2)

Опубликована: Апрель 7, 2025

El estudio revisa las estrategias innovadoras en la enseñanza de habilidades blandas, con el objetivo identificar metodologías efectivas y su integración los currículos educativos. A través una revisión bibliográfica sistemática que siguió pautas PRISMA, se recopiló analizó un extenso corpus literatura sobre tema, considerando estudios empíricos metaanálisis. Los hallazgos revelan como Aprendizaje Basado Proyectos (PBL) Activo son particularmente efectivas, ya fomentan comunicación, trabajo equipo pensamiento crítico entre estudiantes. Además, observó blandas educación no solo mejora rendimiento académico, sino también prepara a graduados para requerimientos del mercado laboral contemporáneo. plantea necesidad instituciones educativas revisen adapten sus enfoques pedagógicos, alineando objetivos expectativas empleo. pesar relevancia identificaron limitaciones investigación consistencia eficacia empleadas. Las implicaciones sugieren colaboración sector es fundamental facilitar formación competencias respondan necesidades actuales. Concluyendo que, incorporación crucial mejorar preparación

Процитировано

0

The Multifaceted Impact of Music on Learning in Traditional and Music Schools DOI Creative Commons
Anca Simion

Studia Universitatis Babeş-Bolyai Musica, Год журнала: 2024, Номер 69(1), С. 47 - 60

Опубликована: Июнь 10, 2024

This paper attempts to delve more into the complex role that music education plays in both traditional and schools. Beyond teaching skills, frames children’s personality helps them fit future working environments. Nurturing environments, modelled after schools, emphasize comprehensive development, integrating cognitive, psychomotor, socioemotional, artistic aspects. conventional lines, a holistic approach fosters creativity, emotional intelligence, cross-cultural understanding. Music emphasizes importance of self-expression encourages individuals explore their own unique voice. It also promotes collaboration teamwork, as musicians often work together create harmonious melodies. Additionally, has been shown improve cognitive abilities such problem-solving critical thinking which can be applied various areas life beyond realm music. schools immediacy subjectivity, whereas different feedback mechanisms. Aligning these components have potential enhancing learning opportunities encourage evaluation school setting. Keywords: education,

Язык: Английский

Процитировано

0

Приоритетные надпрофессиональные компетенции будущих музыкантов DOI

Х. Чжан

Sovremennyj učënyj., Год журнала: 2024, Номер 6, С. 352 - 357

Опубликована: Сен. 20, 2024

в статье анализируются приоритетные надпрофессиональные компетенции будущих музыкантов. В современных условиях для успешной личностной и профессиональной реализации недостаточно профессиональных навыков – требуются универсальные компетенции, которые востребованы любом виде деятельности. профессиях социальной сферы необходимы коммуникативные управленческие навыки, навыки self-менеджмента эффективного мышления. Будущим музыкантам помогают выстраивать прочные отраслевые отношения сотрудничать, работать с различными музыкальными стилями жанрами устанавливать глубокие связи аудиторией посредством выступлений. Оттачивая мягкие наряду техническим мастерством, студенты повышают уровень успеха личное удовлетворение выбранной ими области. число приоритетных надпрофессиональных компетенций музыкантов входят тайм-менеджмент, самоорганизации самодисциплины, эмоциональный интеллект, креативность гибкость Музыкантам важно проявлять адаптивность повседневной жизни практике, чтобы, попадая новые ситуации, быть открытыми новых возможностей развиваться. Развитые позволяют экспериментировать инструментами, направлениями, налаживать музыкальные коллегами, имеющими другой музыкальный опыт, создавать стили, формируя собственный уникальный голос. the article analyzes priority supra-professional competencies of future musicians. In modern conditions, professional skills are not enough for successful personal and realization universal required, which in demand any kind activity. Social professions require communication management skills, self-management effective thinking. For musicians, help them build strong industry relationships collaborate, work with various musical styles genres, establish deep connections audience through performances. By honing soft along technical proficiency, students increase their level success satisfaction chosen field. The musicians include time management, self-organization self-discipline emotional intelligence, creativity flexibility It is important to be adaptable daily life practice order open new opportunities develop when they get into situations. Developed allow experiment instruments, genres directions, colleagues different experience, create styles, forming own unique voice.

Язык: Русский

Процитировано

0