Media Activity in the Sphere of Culture: The Search for Specifics DOI Open Access
Н.Б. Зиновьева,

О.В. Резник,

Т Ю Данильченко

и другие.

Nasledie Vekov, Год журнала: 2023, Номер 4(36), С. 54 - 68

Опубликована: Дек. 31, 2023

Анализ понятия медиаактивности в аспекте ее сущности, структурных и классификационных характеристик, явившийся целью статьи, стал теоретической основой для проведенного авторами пилотного исследования, направленного на выявление уровня представленности региональных учреждений культуры социальных сетях определение показателей их медиаактивности. Материалами явились результаты исследований, связанных с изучением среды цифровой коммуникации, а также медиаконтент, размещаемый региональными учреждениями Юга России. Представлен теоретический анализ медиаактивности, разработана многомерная классификация. Определена специфика проявления сфере культуры; обоснованы показатели (индикаторы) проведения сравнительного анализа культуры. В результате исследования исчислены средние величины, которые могут послужить отправной точкой выработки соответствующих нормативных значений. The article aimed to analyze the concept of media activity in terms its essence, structural and classification characteristics, identify characteristics cultural institutions. This analysis became theoretical basis for a pilot study conducted by authors, which at identifying level representation regional institutions social networks determining indicators their activity. materials used were results philosophical, sociological, cultural, linguistic research related digital communication environment, as well content posted on South Russia. authors consider from standpoint structural-functional approach, involves basic “social activity” that determines various an individual’s functioning society. A contradiction was identified between active expansion presence lack recommendations reflecting information policy description positive practices this domain. carried out activity, explored structure one professional domains producing consuming content, creating conditions effective organization these processes. emphasize successful field production shows quality, number posts over certain period, variety forms presentation material, creators’ sufficient skills. developed multidimensional based direction levels, intensity initiative manifestations, localization Internet resources nature; they also determined specifics manifestation culture. jusitfied conducting comparative institutions, main ones being subscribers, views likes. As result study, calculated average values, can serve starting point developing appropriate standard values.

Язык: Английский

Media Activity in the Sphere of Culture: The Search for Specifics DOI Open Access
Н.Б. Зиновьева,

О.В. Резник,

Т Ю Данильченко

и другие.

Nasledie Vekov, Год журнала: 2023, Номер 4(36), С. 54 - 68

Опубликована: Дек. 31, 2023

Анализ понятия медиаактивности в аспекте ее сущности, структурных и классификационных характеристик, явившийся целью статьи, стал теоретической основой для проведенного авторами пилотного исследования, направленного на выявление уровня представленности региональных учреждений культуры социальных сетях определение показателей их медиаактивности. Материалами явились результаты исследований, связанных с изучением среды цифровой коммуникации, а также медиаконтент, размещаемый региональными учреждениями Юга России. Представлен теоретический анализ медиаактивности, разработана многомерная классификация. Определена специфика проявления сфере культуры; обоснованы показатели (индикаторы) проведения сравнительного анализа культуры. В результате исследования исчислены средние величины, которые могут послужить отправной точкой выработки соответствующих нормативных значений. The article aimed to analyze the concept of media activity in terms its essence, structural and classification characteristics, identify characteristics cultural institutions. This analysis became theoretical basis for a pilot study conducted by authors, which at identifying level representation regional institutions social networks determining indicators their activity. materials used were results philosophical, sociological, cultural, linguistic research related digital communication environment, as well content posted on South Russia. authors consider from standpoint structural-functional approach, involves basic “social activity” that determines various an individual’s functioning society. A contradiction was identified between active expansion presence lack recommendations reflecting information policy description positive practices this domain. carried out activity, explored structure one professional domains producing consuming content, creating conditions effective organization these processes. emphasize successful field production shows quality, number posts over certain period, variety forms presentation material, creators’ sufficient skills. developed multidimensional based direction levels, intensity initiative manifestations, localization Internet resources nature; they also determined specifics manifestation culture. jusitfied conducting comparative institutions, main ones being subscribers, views likes. As result study, calculated average values, can serve starting point developing appropriate standard values.

Язык: Английский

Процитировано

1