Journal of Hospitality and Tourism Management, Год журнала: 2025, Номер 63, С. 90 - 97
Опубликована: Март 29, 2025
Язык: Английский
Journal of Hospitality and Tourism Management, Год журнала: 2025, Номер 63, С. 90 - 97
Опубликована: Март 29, 2025
Язык: Английский
Tourism Management, Год журнала: 2023, Номер 100, С. 104835 - 104835
Опубликована: Сен. 11, 2023
Язык: Английский
Процитировано
91Electronic Commerce Research, Год журнала: 2023, Номер unknown
Опубликована: Янв. 6, 2023
Язык: Английский
Процитировано
53International Journal of Hospitality Management, Год журнала: 2023, Номер 117, С. 103654 - 103654
Опубликована: Дек. 5, 2023
Язык: Английский
Процитировано
49International Journal of Hospitality Management, Год журнала: 2022, Номер 107, С. 103310 - 103310
Опубликована: Авг. 8, 2022
Язык: Английский
Процитировано
51Journal of Hospitality Marketing & Management, Год журнала: 2024, Номер 33(6), С. 831 - 866
Опубликована: Апрель 10, 2024
Robots are starting to replace human employees in the accommodation industry. It remains unclear how guests perceive robots. The study aims evaluate effectiveness of humanoid and non-humanoid robots compare guests' perceptions. data was collected by web digging analyzed using text mining machine learning. results show that experience more positive emotions robotic experiences. They also stated they found both types robot fun interesting. However, have negative perceptions about perceived usefulness appearance According findings learning analysis, neural network logistic regression models best statistical performance datasets compared other models. contributes literature through an investigation opinions regarding with use methods.
Язык: Английский
Процитировано
11Journal of Hospitality Marketing & Management, Год журнала: 2022, Номер 31(8), С. 962 - 983
Опубликована: Авг. 17, 2022
Service robots provide operational benefits to restaurants, but the mechanism through which novel robotic services optimize customer experience given appropriate robots' dependence on human employees remains unclear. To fill this gap, study adopts transmission model of inspiration and identifies value cocreation processes in services. Combined evidence from two online experiments a field experiment demonstrates that service novelty has positive effect intention via inspiration. Robotic task interdependence, reflects extent robot relies complete its tasks, attenuates relationship between decreased These findings offer insights into marketing strategies for enhanced experiences.
Язык: Английский
Процитировано
34Tourism Management, Год журнала: 2023, Номер 100, С. 104839 - 104839
Опубликована: Сен. 12, 2023
Язык: Английский
Процитировано
24Journal of Hospitality Marketing & Management, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 1 - 30
Опубликована: Сен. 17, 2024
Язык: Английский
Процитировано
9International Journal of Hospitality Management, Год журнала: 2024, Номер 119, С. 103728 - 103728
Опубликована: Фев. 24, 2024
Язык: Английский
Процитировано
7Annals of Tourism Research, Год журнала: 2024, Номер 106, С. 103768 - 103768
Опубликована: Апрель 18, 2024
Язык: Английский
Процитировано
7