Applied Thermal Engineering, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 125034 - 125034
Опубликована: Ноя. 1, 2024
Язык: Английский
Applied Thermal Engineering, Год журнала: 2024, Номер unknown, С. 125034 - 125034
Опубликована: Ноя. 1, 2024
Язык: Английский
Renewable and Sustainable Energy Reviews, Год журнала: 2024, Номер 203, С. 114732 - 114732
Опубликована: Июль 31, 2024
Язык: Английский
Процитировано
20Applied Energy, Год журнала: 2024, Номер 375, С. 124083 - 124083
Опубликована: Авг. 6, 2024
Язык: Английский
Процитировано
11Energy, Год журнала: 2024, Номер 298, С. 131404 - 131404
Опубликована: Апрель 23, 2024
Язык: Английский
Процитировано
10Journal of Energy Storage, Год журнала: 2025, Номер 113, С. 115652 - 115652
Опубликована: Фев. 4, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Results in Engineering, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 104377 - 104377
Опубликована: Фев. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Renewable and Sustainable Energy Reviews, Год журнала: 2025, Номер 213, С. 115494 - 115494
Опубликована: Фев. 18, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Applied Thermal Engineering, Год журнала: 2024, Номер 256, С. 124093 - 124093
Опубликована: Авг. 5, 2024
Язык: Английский
Процитировано
8Process Safety and Environmental Protection, Год журнала: 2024, Номер 186, С. 200 - 212
Опубликована: Апрель 4, 2024
Язык: Английский
Процитировано
6International Journal of Energy Research, Год журнала: 2024, Номер 2024, С. 1 - 23
Опубликована: Апрель 20, 2024
The escalating demand for electric vehicles and lithium-ion batteries underscores the critical need diverse battery thermal management systems (BTMSs) to ensure optimal performance. Despite this, a comprehensive comparative analysis remains absent. This study seeks assess compare hydraulic performances of three prominent BTMSs: fin cooling, intercell PCM cooling. Simulation models were meticulously developed experimentally validated, with each system’s design parameters optimized under identical volumes equitable comparisons. In context fast-charging conditions, cooling consistently met even surpassed desired target temperature, reducing maximum temperature 30.6°C an increasing flow rate, while faced challenges. Effective control coolant emerged as factor achieving potential reduction in difference by 4.3 K. exhibiting higher power consumption, demonstrated most efficient effect during fast charging. Considering BTMS weight, exhibited lowest energy density, approximately half that other methods. Addressing precooling preheating conditions high low temperatures, method proved adept at meeting requirements minimal consumption significantly shorter durations. Conversely, practicality using temperatures was deemed challenging.
Язык: Английский
Процитировано
4International Journal of Thermal Sciences, Год журнала: 2025, Номер 211, С. 109680 - 109680
Опубликована: Янв. 8, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0