Computers in Human Behavior, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 108654 - 108654
Опубликована: Март 1, 2025
Язык: Английский
Computers in Human Behavior, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 108654 - 108654
Опубликована: Март 1, 2025
Язык: Английский
Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 79, С. 103867 - 103867
Опубликована: Апрель 22, 2024
Язык: Английский
Процитировано
33Education and Information Technologies, Год журнала: 2024, Номер unknown
Опубликована: Авг. 24, 2024
Язык: Английский
Процитировано
17International Journal of Hospitality Management, Год журнала: 2025, Номер 126, С. 104106 - 104106
Опубликована: Янв. 18, 2025
Язык: Английский
Процитировано
2Information Technology and People, Год журнала: 2024, Номер unknown
Опубликована: Май 17, 2024
Purpose Limited knowledge exists regarding the adverse effects of artificial intelligence adoption, including platforms like ChatGPT, on users’ mental well-being. The current research seeks to adopt insight from stressor-strain-outcome paradigm and a moderated mediation model examine how technology anxiety moderates direct indirect relationships between compulsive use technostress, life satisfaction. Design/methodology/approach Drawing data sample 2,602 ChatGPT users in Vietnam, PROCESS macro was approached test model. Findings findings indicate that exhibited substantial positive impact while technostress found have negative influence Moreover, although did not show significant effect, it indirectly impacts satisfaction via technostress. Remarkably, significantly moderate both associations Practical implications Based this research, some practical are provided. Originality/value offers fresh perspective by applying provide empirical evidence relationship thus sheds new light adoption its health.
Язык: Английский
Процитировано
12Technological Forecasting and Social Change, Год журнала: 2025, Номер 212, С. 123979 - 123979
Опубликована: Янв. 7, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1International Journal of Hospitality Management, Год журнала: 2025, Номер 126, С. 104112 - 104112
Опубликована: Янв. 18, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Technology in Society, Год журнала: 2024, Номер 78, С. 102653 - 102653
Опубликована: Июль 3, 2024
Язык: Английский
Процитировано
7The International Journal of Management Education, Год журнала: 2024, Номер 22(3), С. 101027 - 101027
Опубликована: Июль 17, 2024
Язык: Английский
Процитировано
7Technology in Society, Год журнала: 2024, Номер 78, С. 102655 - 102655
Опубликована: Июль 9, 2024
Язык: Английский
Процитировано
6International Journal of Hospitality Management, Год журнала: 2025, Номер 126, С. 103989 - 103989
Опубликована: Янв. 17, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0