Environment Development and Sustainability, Год журнала: 2024, Номер unknown
Опубликована: Дек. 11, 2024
Язык: Английский
Environment Development and Sustainability, Год журнала: 2024, Номер unknown
Опубликована: Дек. 11, 2024
Язык: Английский
Computers & Industrial Engineering, Год журнала: 2025, Номер 201, С. 110928 - 110928
Опубликована: Янв. 31, 2025
Язык: Английский
Процитировано
2Sustainable Futures, Год журнала: 2025, Номер unknown, С. 100437 - 100437
Опубликована: Янв. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Transport Policy, Год журнала: 2025, Номер unknown
Опубликована: Янв. 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
1Energy Policy, Год журнала: 2025, Номер 200, С. 114558 - 114558
Опубликована: Фев. 26, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Transportation Research Part A Policy and Practice, Год журнала: 2025, Номер 195, С. 104456 - 104456
Опубликована: Март 29, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Transport Policy, Год журнала: 2025, Номер unknown
Опубликована: Апрель 1, 2025
Язык: Английский
Процитировано
0Energy, Год журнала: 2024, Номер 313, С. 134139 - 134139
Опубликована: Дек. 1, 2024
Язык: Английский
Процитировано
0World Electric Vehicle Journal, Год журнала: 2024, Номер 15(12), С. 570 - 570
Опубликована: Дек. 11, 2024
Electrification of private cars is a key mechanism for reducing transport emissions and achieving net zero. Simultaneously, the development public electric vehicle (EV) charging networks essential an equitable transition to EVs. This paper develops analyses extensive, nationally representative dataset EV-charging sessions taking place on network in Scotland between 2022 2024 gain insights that can support infrastructure. Data were collated from 2786 chargers analysed establish detailed characterisation network’s organisation utilisation. The considered government-owned was fundamental Scottish rollout chargers. Key our analysis developed include quantified disparities urban rural charger use-time behaviours, with most areas tending have activity more concentrated towards middle day; numbers deployed greater/lesser deprivation; utilisation technologies, 35% slower being used at least once daily compared 86% rapid/ultra-rapid chargers; demonstration tariff introductions resulted 51.3% average decrease sessions. implications findings policy practice are also discussed.
Язык: Английский
Процитировано
0Environment Development and Sustainability, Год журнала: 2024, Номер unknown
Опубликована: Дек. 11, 2024
Язык: Английский
Процитировано
0