Electronic Commerce Research and Applications, Год журнала: 2013, Номер 12(6), С. 425 - 439
Опубликована: Июнь 11, 2013
Язык: Английский
Electronic Commerce Research and Applications, Год журнала: 2013, Номер 12(6), С. 425 - 439
Опубликована: Июнь 11, 2013
Язык: Английский
Journal of Retailing, Год журнала: 2009, Номер 85(1), С. 31 - 41
Опубликована: Янв. 14, 2009
Язык: Английский
Процитировано
2742Journal of Marketing, Год журнала: 2002, Номер 66(2), С. 120 - 141
Опубликована: Апрель 1, 2002
Research on how store environment cues influence consumers' choice decision criteria, such as perceived merchandise value and shopping experience costs, is sparse. Especially absent research the simultaneous impact of multiple cues. The authors propose a comprehensive model that includes (1) three types (social, design, ambient) exogenous constructs, (2) various criteria (including costs heretofore have not been included in models) mediating (3) patronage intentions endogenous construct. They then empirically examine extent to which environmental assessments those assessments, turn, intentions. results two different studies provide support for model. conclude by discussing develop an agenda additional explore managerial implications.
Язык: Английский
Процитировано
2197Journal of Retailing, Год журнала: 2003, Номер 79(2), С. 77 - 95
Опубликована: Янв. 1, 2003
Язык: Английский
Процитировано
2153Journal of Retailing, Год журнала: 2001, Номер 77(2), С. 273 - 289
Опубликована: Июнь 1, 2001
Язык: Английский
Процитировано
1086Journal of Business Research, Год журнала: 2008, Номер 62(4), С. 451 - 460
Опубликована: Март 27, 2008
Язык: Английский
Процитировано
957Journal of Business Research, Год журнала: 2006, Номер 59(9), С. 974 - 981
Опубликована: Июнь 6, 2006
Язык: Английский
Процитировано
923Journal of Marketing, Год журнала: 2005, Номер 69(4), С. 26 - 43
Опубликована: Сен. 16, 2005
In this research, the authors propose that relationship between satisfaction and repurchase behavior is moderated by customer, relational, marketplace characteristics. They further hypothesize moderating effects emerge if measured as objective but not it intentions. To test for systematic differences in effects, estimate identical models using both longitudinal measures survey dependent variable. The results suggest customer contingent on of convenience, competitive intensity, involvement, household income. As predicted, are significantly different self-reported intentions behavior. conceptual framework empirical findings reinforce importance influences offer new insights enhance understanding what drives
Язык: Английский
Процитировано
912Journal of Retailing, Год журнала: 2009, Номер 85(1), С. 15 - 30
Опубликована: Янв. 10, 2009
Язык: Английский
Процитировано
906Tourism Management, Год журнала: 2004, Номер 26(6), С. 833 - 844
Опубликована: Авг. 5, 2004
Язык: Английский
Процитировано
869Journal of Interactive Marketing, Год журнала: 2006, Номер 20(2), С. 55 - 75
Опубликована: Апрель 19, 2006
Язык: Английский
Процитировано
868