Entertainment Computing, Год журнала: 2024, Номер 52, С. 100746 - 100746
Опубликована: Июнь 16, 2024
Язык: Английский
Entertainment Computing, Год журнала: 2024, Номер 52, С. 100746 - 100746
Опубликована: Июнь 16, 2024
Язык: Английский
Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 78, С. 103767 - 103767
Опубликована: Фев. 15, 2024
Язык: Английский
Процитировано
26Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 79, С. 103856 - 103856
Опубликована: Апрель 16, 2024
Язык: Английский
Процитировано
26Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 79, С. 103876 - 103876
Опубликована: Апрель 30, 2024
Язык: Английский
Процитировано
25Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 78, С. 103728 - 103728
Опубликована: Янв. 26, 2024
Язык: Английский
Процитировано
21Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 81, С. 103967 - 103967
Опубликована: Июнь 27, 2024
Язык: Английский
Процитировано
18Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 78, С. 103746 - 103746
Опубликована: Фев. 1, 2024
In an age where online shopping permeates daily life, the cascading influences originating from parasocial interactions play a pivotal role in steering consumers' purchase decisions. This research delves deep into interplay of interaction, vicarious expression, electronic word-of-mouth (eWOM), and bandwagon effect, all converging towards influencing intention. Through two controlled quasi-experiments—with 232 participants Study 1 252 2—we offer fresh perspective rooted relationship theory. delineates how heighten impact expressions, leading to amplified effect pronounced eWOM. The study further corroborates mediating expression between interaction effect. 2 sheds light on cyclical nature this process, illustrating that eWOM, turn, reinforces driving These findings underscore potent influence purchasing behaviors, suggesting brands can strategically leverage such enhance eWOM harness Moreover, recognizing reinforcement offers marketers unique opportunity amplify sustain momentum.
Язык: Английский
Процитировано
17Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2023, Номер 76, С. 103574 - 103574
Опубликована: Сен. 25, 2023
Язык: Английский
Процитировано
37Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2023, Номер 76, С. 103584 - 103584
Опубликована: Окт. 5, 2023
Язык: Английский
Процитировано
25Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 78, С. 103729 - 103729
Опубликована: Янв. 25, 2024
Язык: Английский
Процитировано
10Journal of Retailing and Consumer Services, Год журнала: 2024, Номер 81, С. 103983 - 103983
Опубликована: Июль 16, 2024
Язык: Английский
Процитировано
8